A Venturi Algorithm E csapata hihetetlen előrelépést ért el a következő időszakban, miközben a HWA Racelab az fogadási tippek első helyről indult az alappontszerzés után. Edoardo Mortara csendben halad előre, így a második helyen áll, mielőtt a következő versenyt örökölné. Az Egyesült Királyságban a hongkongi E-Prix új hangulata az, amire elsősorban figyeltek. Ez a fajta verseny sem volt kivétel, mivel ez az 50. esküvő az Algorithm E E-Prix csodálatos világában.
A korábbi éllovas, Jérôme d'Ambrosio valójában a legközelebbi kihívója, bár Lucas di Grassi és Edoardo Mortara is csak egy hellyel mögötte van az 52-es helyen. António Félix da Costa ugyanakkor egy kicsit lemaradt az ötödik helyről, de csak héttel lemaradva az élről, így Robin Frijns feljött, így a hatodik helyen áll a 43-as helyen. Ami a bajnokságot illeti, a mexikóvárosban zajló új őrült csata felforgatta a ponttáblázatot, és sok fogási lehetőség van a teljes megszerzéshez képest. Jérôme d'Ambrosio hatalmas bajnok lett, miután a tabella élére került, hétszeres fejjel megelőzve António Félix da Costát.
Fogadási tippek – Verseny vasárnap
A 2017. december 3-án, két lépés után megrendezésre kerülő legújabb Age-Prix visszatér az ötletközpontú nagyvárosi dallamhoz a Fő Kikötőparton. A 2019-es Hong Kong Elizabeth-Prix utolsó csoportját a dőlt betűvel jelölt leggyorsabb kört állító versenyző, valamint a kiemelt helyen szereplő körmester mutatja be. Az „Elektromos visszatérés a Hong Kong Algorithm Age-ből” című cikk mindent elárul, amit az új, 13 hónapos versenynaptár ötödik köréről tudni kell. Részletes útmutatót nyújt az idei pályáról, alapos betekintést nyújt az Algorithm E Gen2 autó újdonságaiba és a versenyszabályokba, valamint bepillantást nyújt az idei sportolókba és motorosokba – ez az álompartnered a hétvégi fejvadászhoz. A 2010-es versenyen részt vevő 20 versenyző közül Tom Dillmann az egyetlen, aki még nem került be a nagy tízbe.
HKT Hong Kong E-Prix
2019/20-ban immár harmadik éve egymás után rendezték meg a legújabb hongkongi kikötői versenypályát az év közepén. Ha már az első vagy tizenötödik alkalommal veszel részt a korosztályos versenyen, készítettünk egy praktikus, lépésről lépésre szóló útmutatót az idei HKT Hong Kong E-Prix eseményeiről. Az új csatavasárnap 2016. október 8-án, kedden kezdődik, lelkes, akciódús előverseny-karnevállal, sztárcsatákkal és sok mással.
Jelenleg elhúzódó tárgyalások folynak egy újabb hongkongi futam megvalósíthatóságáról, különösen arról, hogy a hongkongi E-Prix 2022-ben nem kerül megrendezésre. A pálya folyamatos fejlesztése érdekében az új, 860 km-es pálya meghosszabbítást kaphat. Az új hongkongi algoritmus-fejlesztési pálya Hongkong szigetének fő kikötőjében található.
Nem meglepő módon Buemi szerezte meg a legtöbb Super Pole pozíciót, ötöt, csak hátránnyal ezen a hétvégén Hongkongban (ahol a 8. helyen végzett). Az emberek az eVillage karneváli hangulatában is átélhetik az időt és kalandozhatnak az Algorithm Age-ből. Akár az akcióról van szó, akár az új nyerő versenyzők egyéni kinevezéséről, akár az új zöld technikával való találkozásról, az új eVillage káprázatos szórakozást kínál kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A látogatók számos élmény közül választhatnak, az Allianz Age-Village-be való általános belépést, bizonyos lelátói pozíciókat és számos prémium vendéglátó csomagot. A közösségi bajnokságban a Scania Virgin Racing vezette az új díjakat Hongkongban, a brit csapat, amely egyetlen napot zárt Bird kiesése után a 97 ponttal. Az Audi Sport ABT Schaeffler a második helyen végzett, tizenegy ponttal lemaradva az ügyfeleitől, míg a Mahindra Rushing a harmadik helyen végzett.
Két minősítettnek lenni
Ez az első futam, amelyet a hongkongi fő kikötői versenysorozat keretében rendeznek meg, ezért a hétvégén egy másik körlista és egy versenynaptár kerülne fel. A verseny 6. pontját Sanyában, Ázsiában rendezik 2019. február 23-án (szombaton), közvetlenül a hongkongi verseny után. A Hainantól délre fekvő Sanya új Gen2-es autói versenyeznek a dél-ázsiai vizek meleg partjaiért. Mind a 22 versenyző és tizenegy csapat a Haitang-öböl hátterében versenyez.
A csatát követő körülbelül három alkalommal az Abt-t kizárták, mivel az inverterük és a motor-generátor szerszámtároló matricái nem egyeznek meg a jármű műszaki útlevelében szereplőkkel. Az Audi nem használta fel a tiltakozást a választás ellen, és Rosenqvist megszerezte második karrierpontját. Vergne megszerezte az új pole pozíciót az első csatában azzal, hogy a kvalifikáció során a leggyorsabb kört futotta, és az első körben kihasználta a rajtvonal előnyét. Az új verseny az eredeti E-rajthelyen az első körre állt le, amikor a kezdő André Lotterer elakadt a forgalomban, és a három-öt sikán körüli kanyarban haladt, ami miatt a többi autónak ki kellett térnie a fókuszból. Miután a motorok beszerzése megtörtént, az új csata fél órával később véget ért a biztonsági autó hátuljánál, Vergne-nel az élen. A 20. körben Bird átvette a vezetést Vergne-től, és ezt az új verseny hátralévő részében meg is tartotta annak ellenére, hogy – miután büntetésből a garázsuk oldalába hajtott a réssávban –, ez pályafutása hatodik győzelmének a híre.
Rosenqvist a második futamban megszerezte a vezetést, és egy műszaki hiba miatt, ami az új izzók rendszerének működését megakadályozta, a biztonsági autó hátuljából rajtolt. A srác azonnal elfelejtette a vezetést, mivel félig megpördült a kanyarban, így Mortara megelőzte őt a pozícióért. Mortara a versenyben jobban kezelte az elektromos rendszerét, mint a többi versenyző, hogy segítsen neki a küzdelemben. Miután körülbelül három kört tartott, de nem, Mortara néhányszor megpördült a kanyarban, így kb. az elejére ért, akivel az első helyen végzett a pályán.
Elveszett?
A 2022-es hongkongi Elizabeth-díj vadonatúj kvalifikációja a szokásos módon zajlott, a közösség öt közösségre oszlott, a cím státusza alapján. Az új csapatoknak hat idő jutott, így minden versenyzőnek lehetősége nyílt egy teljes erőbedobás megszerzésére. Az FIA Formula Elizabeth bajnokság harmadik szezonja a hétvégén kezdetét veszi a HKT Hong-kong ePrix-szel.
Közösségek 20 versenyző
Mortara eredményei lehetővé tették számára, hogy az utolsó helyre ugorjon, amely 52 pontot szerzett, holtversenyben Di Grassival.17 Virgin Rushing szerezte meg az új csapatbajnoki címet 97 ponttal. Venturi befolyása a 66 ponttal rendelkező csapatbajnokság 4. helyére repítette, egy ponttal a BMW Andretti előtt az 5. szettben. Techeetah a 6. helyre esett vissza, míg az Audi a második helyen végzett, miután mindketten az új szettben végeztek.17 Az új verseny és az új lista a visszavonulók közül a legtöbbet (8) érte el. Az eredmény az új Bueminek adott otthont a versenyzők bajnokságában 25 ponttal, héttel di Grassi és tízzel Heidfeld előtt. Buemi csapattársa, Nico Prost következik 12 ponttal, António Félix da Costa pedig az ötödik helyen tíz ponttal.
Mitch Evans sorozatban második futamán tíz pozíciót javítva zárta a versenyt, így egyenesen a 7. helyen végzett. Az újdonsült Kiwi az egyetlen, aki a szezon mind a négy futama közül a nagy tízben teljesített. A legújabb 2016-os Hong Kong ePrix (hivatalosan a legújabb 2016-os FIA Algorithm Age HKT Hong Kong ePrix saját szponzorációs okokból) egy Formula Elizabeth motoros csata, amelyet a hongkongi fő kikötői versenyen rendeztek meg 2016. október 9-én, egy 31 000 fős tömeg előtt.